Rabu, 16 Disember 2009

PENGENALAN KLIP-AU4

Seni Silat Cekak Malaysia mula bertapak di Keramat AU4 sejak tahun 1988. Pada ketika itu, dirasmikan sendiri oleh Guru Utama merangkap Presiden PSSCM, YM Tuan Hj Ishak Bin Itam.  Seni Silat Cekak Malaysia bergerak hampir 22 tahun dan sehingga kini diterajui oleh Penyelia Kelas Latihan, Tn Hj Izham Bin Ismail dan beberapa orang tenaga pengajar yang memberikan sokongan padu untuk berkhidmat.

Berkat ketabahan dan keikhlasan pemimpin serta ahli-ahlinya, Kelas Latihan AU4 telah mampu bergerak maju dan cergas serta mendapat sambutan yang menggalakkan daripada masyarakat setempat khususnya dan masyarakat luar amnya.

Kini Kelas Latihan Silat Cekak Malaysia AU4, telah bergiat aktif dengan pertumbuhan penuntut yang memberangsangkan serta mewujudkan kelas-kelas ahli tamat dan demonstrasi.  Pencapaian Kelas Latihan ini amat dibanggakan dengan meraih Naib Johan Keseluruhan, Kejohanan Waja Diri Kebangsaan pada tahun 2009 ini dan membuat persembahan demonstrasi penerangan Silat Cekak di kawasan setempat disamping menyertai acara-acara dan kursus-kursus yang dijalankan oleh Persatuan Seni Silat

Cekak Malaysia sendiri mahupun aktiviti –aktiviti yang digerakkan oleh Jawatankuasa Kelas Latihan AU4.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan